Isnin, 30 Jun 2014

PD MENGERAS???

Assalamualaikum semua.

Alhamdulillah, hari ni menginjak hari kedua Ramadhan.  Syukur masih diberi kekuatan untuk meneruskan puasa.  Walau cuaca agak panas kat sini, tapi alhamdulillah, bila dah petang, cuaca dah redup.  

PD a.k.a. Performance Drink sangat disarankan pengambilannya terutama ketika bulan puasa.  Sebabnya, ia membantu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 KALI GANDA, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi (aliran) bendalir dalam badan.

Bila dah buka je canister PD ni, kita MESTI SIMPAN DI DALAM PETI AIS untuk elakkan ianya dari mengeras.  Bukanlah tak boleh guna lagi kalau dah keras, tapi nanti kita ambil masa yang agak lama untuk ceduk dia.  

PD saya pun mengeras juga.  Memang susah kalau nak ambil.  Jadi, solusi terbaik untuk elak dia dari mengeras semula, saya keluarkan serbuk PD yang dah keras tu.  Pecahkan kepada beberapa bahagian kecil dan masukkan dalam lesung yang kita selalu pakai kat dapur tu.  Tumbuk sampai dia jadi serbuk semula. Masukkan dalam canister PD dan tutup rapat.  Simpan dalam peti ais.  Setiap kali lepas guna, pastikan simpan semula dalam peti ais ye.

PD ni memang kena pastikan sentiasa ada kat rumah ye.  Minuman wajib bukan aje bulan puasa, tapi kalau boleh sepanjang tahun.  Sesuai untuk semua ahli keluarga apatah lagi anak-anak kita yang bersekolah tu, minum air masak pun kena paksa.  Jadi, bila dah ada PD, sekurang-kurangnya ia membantu mengekalkan bendalir dalam badan dan elak hidrasi.

Ok, sekian tips dari saya.  AMALKAN ye.  Jumpa lagi.

Salam ramadhan dan jangan lupa terawikh dan witir dengan sempurna.

 

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
 >> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage