Ahad, 23 Ogos 2015

VIVIX MEMANG OHSEM!

 Bismillah.

Assalamualaikum.

Rabu lepas on the way balik keje; actually balik lebih awal dari biasa sebab nursery call kata izzat asyik merengek je, tak sedap badan, kepala saya ni rasa tetiba je sakit...pening rasa pusing-pusing tapi masih ok lagi bawa kete.  Sampai rumah, bagi anak-anak makan, minumkan izzat air kelapa muda (nak bagi redakan demam, batuk, selesema dia)...pastu saya solat asar.  Sepanjang masa tu memang kepala rasa berdenyut-denyut.  Tahan aje la ye sebab suami masih belum balik dari kursus 2 minggu.  

Lepas solat isyak aje malam tu, telan B Complex dan Ostematrix..B Complex ini antara fungsinya adalah MEREDAKAN SAKIT KEPALA...Ostematrix ni biasa untuk melegakan badan-badan yang rasa letih, di samping itu juga ia mampu meredakan sakit kepala, penenang saraf dan menggalakkan tidur selesa.  Alhamdulillah, boleh rehatkan badan dan kepala yang sakit lepas telan B Complex dan Ostematrix.  Time tu izzat boleh tidur tapi kejap-kejap bangun sebab tak selesa, iyelah hidung berair, kahak pulak banyak...

Dalam pukul 4 lebih pagi tu terjaga sebab nak perah susu + lapar pulak sebab last makan pagi semalamnya...bancuh ESP campur tamar koko...kepala masih cenoneng lagi time tu...lepas tu telah VIVIX  1 sudu besar.  Eh, dan dan tu jugak kepala rasa ringannnnn...naik tangga pun lancar aje.  Alhamdulillah.


Pukul 8 lebih macam tu, plan nak bawak izzat pergi klinik, sedut gas (neb) tapi rasa macam nak bagi izzat telan Vivix dulu.  So, apa lagi, suapkan izzat vivix 1 sudu teh (tapi minumkan sikit-sikit).  Siap pesan kat izzat, minum vivix ye izzat, nanti keluarkan berakkan kahak tu ye.. :-) ...elok pulak izzat ni telan vivix, relax je muka dia...lebih kurang 5 minit macam tu, izzat poo poo..tu dia....kahak keluar dengan jayanya bersama dengan poo poo izzat.  Memang nampak kahak tu pada pampers izzat.  Alhamdulillah, dah reda dah kahak izzat dan dia memang cergas ajeee main dengan kakak dia lepas tu.....si kakak pulak ajak izzat main konon-konon pergi shopping mall...hahhahah.

Oppps walau bagaimanapun, ini adalah antara ikhtiar saya untuk meredakan sakit kepala saya dan kahak izzat dengan si vivix yang ohsem ni.  Dengan adanya vivix yang ohsem ni, KEKEBALAN BADAN DIPERTINGKATKAN.


Bila tengok izzat dah semakin ok dan cergas dan kepala saya juga dah kembali ke landasan yang betul  :-P, saya pun tak jadilah bawa dia ke klinik...




Happy sharing!

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> Untuk berinteraksi secara langsung, boleh add FB saya : Zahiti Muhammad Hamdi 
>> Anda juga dialu-alukan untuk ke Facebook Page: Sihat Sejahtera


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage