Selasa, 16 Disember 2014

DENGAN SHAKLEE, SENGGUGUT PUN LARI

Assalamualaikum semua.

Orang perempuan je yang alami senggugut, orang lelaki takde ye.  Jadi, hanya orang perempuan yang mengalami senggugut aje yang tahu macam mana sakitnya bila senggugut menyerang.

Kawan saya bagitau, masa sekolah menengah dulu, dia kerap kena senggugut, sampai terbaring, tak boleh nak buat apa.   Hmmm...saya boleh bayangkan macam mana keadaan masa tu.  Saya? Alhamdulillah....senggugut yang teruk tu tak pernah, kalau kena pun masih boleh buat kerja lagi.

Sekarang ni, kita tengok punca-punca senggugut.

  • pengambilan kafein yang tinggi
  • tekanan
  • peningkatan usia
  • ada sejarah kemurungan
  • sejarah keluarga yang pernah ada senggugut
  • faktor pemakanan ~ aras vitamin dan galian tertentu adalah rendah -- terutamanya magnesium, manganese dan vitamin E


Jadi, langkah yang terbaik untuk menangani senggugut  ni, amalkan je vitamin SHAKLEE.

OSTEMATRIX
Ostematrix membantu membekalkan/menampung kekurangan magnesium dalam badan.  Biasanya, sebelum haid bermula, paras bekalan kalsium akan menurun dan seterusnya menyebabkan emosi yang tak stabil, murung serta masalah kejang otot pertu dan lain-lain.

Pengambilan Ostematrix dapat melegakan dan mengurangkan kesakitan yang dialami dan membekalkan zat magnesium dan kalsium yang diperlukan tubuh.

GLA COMPLEX
Bila senggugut datang, ia melibatkan kekejangan otot rahim.  Ada kajian mengatakan keadaan ini adalah disebabkan oleh kekurangan gamma linolenics acid (GLA).  Jadi, pengambilan GLA Complex dapat memenuhi keperluan badan kerana pati biji borage merupakan zat terkaya bagi GLA semulajadi dan memberikan kelegaan serta meringankan simptom senggugut.

B COMPLEX
B Complex yang kaya dengan pelbagai jenis vitamin B dapat membantu mengurangkan rasa tertekan dan stress.  Ia turut membantu menambah aliran oksigen dan menstabilkan paras estrogen ke tahap normal.  Vitamin B5, B6 dan B12 yang terkandung dalam B Complex Shaklee dapat meringankan tekanan, menghindarkan masalah anemia dan terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas senggugut.

Kalau anda ada masalah senggugut, cubalah set senggugut SHAKLEE.  Dengan izinNYA ia membantu memberi kelegaan dan mengurangkan kesakitan yang dialami.

Hubungi saya hari ini juga untuk mendapatkan set senggugut shaklee khas untuk yang tersayang.


>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FanPage: Sihat Sejahtera 

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage