Khamis, 16 Julai 2015

CINCH TEA YANG MEMUKAU

Assalamualaikum.

Bila geng-geng Shaklee asyik up up kan pasal Cinch Tea Shaklee, kita pun tak nak ketinggalan.  Sempat grab 1 kotak bekalan bulan puasa  hinggalah ke hari raya nanti.

Saya suka bancuh cinch tea yang memukau ni ikut apa yang terlintas kat kepala waktu tu.  Ada yang saya bancuh macam tu je, minum panas-panas.  Ada jugak yang saya tambahkan madu.  Pernah juga saya bancuh cinch tea yang memukau ni dengan air sejuk (dari peti ais) pastu tambahkan performance drink.  Minum time tengah hari.  Segar terus mata dan badan penangan cinch tea yang memukau ni.  Ilmu pukau cinch tea ni memang menjadi la..hehehheh.



Secara ringkasnya, Shaklee Cinch Energy Tea Mix adalah campuran 3 teh terpilih iaitu teh merah, teh hijau dan teh putih. Ini pula adalah bahan-bahan yang terkandung dalam Cinch Tea yang memukau ye:
  •  Taurina
  •  Maltodextrin – bahan daripada jagung
  •  Rooibos Red Tea Extract–tumbuhan herba dari Afrika~dikenali sebagai “The Miracle Tea” atau “Long Life Tea”
  •  Green Tea Extract
  •  White Tea Extract –teh yang menjalani pemprosesan paling minimum
  •  Matcha Green Tea Powder – teh hijau gred tertinggi dari Jepun

Jangan tak tahu, teh-teh merah, hijau dan putih ni dah pun digunakan sejak zaman-berzaman dalam perubatan Cina. Kita je baru tahu. hihihih.

Antara kegunaanya:
  •  Anti-mikrob
  •  Imunostimulan
  • Anticarcinogenic
  • anti-inflammatory
  • perlindungan terhadap penyakit jantung
  • Anti oksidan – perlindungan dari kanser
  • Mengubati lukemia (laporan dari Mayo clinic)
  • Menurunkan paras kalori dan kolesterol
  • Detoxifiers
  •  Stimulator tenaga & kehilangan lemak

Bagi yang belum try, haruslah cuba sekarang.  Yang penting, dia ni datang dalam bentuk sachet-sachet ye.  Serbuk tehnya pulak mudah sangat larut dalam air (tak kiralah air panas atau sejuk)...ala-ala serbuk susu tu kan.  So tak risau, tertelan serdak teh tu. :-).

Cinch tea yang memukau ni takde jual kat kedai-kedai ye.  Boleh dapatkan terus daripada Semua Pengedar Bebas Shaklee yang sah ye.  Kalau nak dapatkan dari saya boleh terus hubungi saya 019 7051235.  Saya sediakan khidmat penghantaran terus ke tangan anda bagi yang duduk area Gelang Patah.  Yang jauh tu, saya minta tolong encik posmen sampaikan lah ye.

 
Happy sharing!

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> Untuk berinteraksi secara langsung, boleh add FB saya : Zahiti Muhammad Hamdi 
>> Anda juga dialu-alukan untuk ke Facebook Page: Sihat Sejahtera


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage