Rabu, 10 Jun 2015

TOKSIN DAN DETOKS

Bismillah

Eh, saya dah try dah supplement-supplement ni semua, Tak berkesan pun.

La pulak! Kenapa tak berkesan kak?  

Sebenarnya, bukan supplement tu tak berkesan ye, tapi badan kita ada toksin yang kena keluarkan/buang dulu.  Dah clear aje toksin tu, barulah nutrisi daripada supplement yang kita ambil boleh menyerap dengan baik dan memberikan hasil yang positif pada badan kita.

Apa tu toksin? Toksin dalam tubuh kita terjadi akibat pencemaran. Macam macam jenis pencemaran antaranya; makanan yang ada bahan kimia, bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan lain, skin care yang ada bahan kimia dan merbahaya. Inilah antara punca utama. Jadi bayangkanlah kalau seseorang itu dari lahir sampai mencecah umur 20 tahun tak pernah langsung buang toksin dalam badan dia?  Aduh...tebalnya kerak-kerak kat badan dia.
Ini bermakna sudah macam-macam sisa toksin terkumpul dalam badannya. Jika sistem semula jadi tubuhnya tidak mampu untuk membuang toksin tersebut secara semula jadi, itulah yang akan menyebabkan kulit seseorang itu kusam, berjerawat dan banyak lagi keburukan lain. Selain tu, toksin ni juga menjadi PENGHALANG UTAMA supplement yang kita ambil tu tak berkesan.


Ok, apa pulak detoks?  Detoks ialah proses membersihkan tubuh kita dari dalam. Proses detoks penting untuk penyerapan nutrien/vitamin yang lebih optimum oleh badan. Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.

Jangan risaulah ye, sebabnya Shaklee ada menawarkan produk yang boleh membantu anda untuk proses DETOKS. Antaranya, VIVIX, HERBLAX, ALFALFA, DTX COMPLEX yang sentiasa menjadi pilihan ramai dan terjamin keberkesanannya. Nak tahu lebih lanjut?   Boleh hubungi saya terus ye.  Saya sedia bantu anda tingkatkan kesihatan anda.  Jumpa anda nanti ye.




Happy sharing!

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> Untuk berinteraksi secara langsung, boleh add FB saya : Zahiti Muhammad Hamdi 
>> Anda juga dialu-alukan untuk ke Facebook Page: Sihat Sejahtera


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage