Isnin, 9 Mac 2015

KEBAIKAN MINERAL ZINC UNTUK LELAKI

Assalamualaikum semua.

Bulan Mac ni, promosi Zinc Complex beli 3 percuma 1 ye.  

Hari ni nak kongsikan mengapa mineral zinc amat diperlukan khususnya orang lelaki.  So, take note ye.

Zinc penting untuk menggalakkan fungsi imun melawan penyakit, menyokong pertumbuhan sel yang sihat, dan memastikan kita mempunyai deria rasa dan bau yang betul. Ia amat penting bagi lelaki kerana peranannya dalam mengekalkan kesihatan prostat, tahap testosteron dan keseluruhan kesihatan seksual. Tetapi oleh kerana badan kita tidak menghasilkan zinc, pengambilan harian sangat disyorkan untuk memastikan tahap mineral zinc yang sihat.


Berikut saya kongsikan 9 kebaikan mineral zinc untuk lelaki:


1. Mengaktifkan enzim
- Ia terlibat dalam pengeluaran 300 jenis enzim dan membantu ratusan proses yang berlaku dalam badan setiap hari.


2. Membentuk Kolagen
- Membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ. Bergabung menghasilkan DNA dan seterusnya meransang regenerasi sel.


3. Memperbaiki Diabetes
- Membantu pengeluaran insulin malah mengekalkan fungsinya, seterusnya memperbaiki diabetes.


4. Mempertingkan sistem imun
- Membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan system imun dengan pengeluaran T-Cell untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.


5. Mempercepatkan pemulihan luka
- Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit.


6. Memperbaiki masalah prostat
- Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly (Pembesaran Kelenjar Prostat) dan keadaan kerap kencing.


7. Kemampuan seks lelaki
- Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga. Pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki. Meninggikan kiraan sperma.


8. Mobiliti sperma
- Merujuk kepada kekuatan dan ketahanan sel sperma untuk berenang ke arah telur untuk menyuburkan. Mineral zinc juga penting dalam penghasilan semen (air mani). Mobiliti sperma yang lemah adalah salah satu punca utama ketidaksuburan pada lelaki.


9. Mengekalkan deria bau dan rasa
- Mengekalkan deria bau dan rasa yang sihat dan lebih sensitif.

Mineral Zinc amat diperlukan oleh lelaki dari peringkat remaja hingga ke tua kerana ia memainkan peranan penting dalam organ seks. Kekurangan zinc boleh mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, keguguran rambut dan bintik putih di kuku yang sering merujuk kepada kekurangan zinc.

Sumber mineral zinc boleh didapati dari daging lembu tanpa lemak, tiram adalah satu lagi sumber yang baik. Zinc juga banyak terdapat dalam ayam belanda, bijirin dan kacang.

Untuk lebih mudah, anda boleh amalkan Zinc Complex Shaklee yang didatangkan dalam bentuk tablet kecil yang sangat mudah untuk diambil.  Itu sudah cukup memenuhi keperluan tubuh anda sepanjang hari.

Jom cuba Zinc Complex hari ni.  Bagi yang berusaha untuk mendapatkan zuriat, amalkan zinc complex setiap hari ye.  Ia bantu sel sperma anda berenang dengan baik terus menuju ke arah telur (ovum).

sumber maklumat dari Vitamin Ria


>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi 
>> FanPage: Sihat Sejahtera


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage