Selasa, 6 Januari 2015

APA ITU DETOKS...APA ITU TOKSIN?

Detoks

Detoks adalah proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Badan manusia mempunyai sistem detoks sendiri iaitu hati, usus dan ginjal. Apabila kita berpuasa, badan akan melakukan proses detoks semulajadi. Detoks dilakukan bertujuan untuk memastikan sistem penghadaman usus berfungsi dengan sebaiknya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu, detoks juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar.


Toksin

Toksin pula adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita.  Toksin ni berada kat mana-mana aje; dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman yang kita ambil. Tubuh juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan oleh tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.

Tanda-tanda toksin berlebihan dalam badan

  • Sering letih, kurang bertenaga, sakit kepala, mulit berbau, badan berbau
  • Insomnia (masalah tidur), mata gelap, mata merah
  • Daya ingatan dan tumpuan yang lemah dan rasa cemas
  • Alahan, masalah sinus, sistem imun yang lemah
  • Masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan kembung perut
  • Masalah sendi 
  • Masalah kulit
  • Selulit, kenaikan berat badan 
Bagi anda yang nak menurunkan berat badan atau nak bebaskan diri daripada jerawat/jeragat/masalah kulit, adalah lebih baik anda melalui proses detoks dahulu.  Tujuannya adalah untuk keluarkan segala toksin di dalam badan bagi memudahkan penyerapan vitamin yang akan diambil.

Supplement apa yang sesuai untuk detoks ye?

Untuk detoks HATI, ambillah DTX Complex


Kalau nak detoks DARAH:
--> ambil VIVIX (paling disarankan) kerana ianya berupaya memulihkan sehingga ke peringkat sel dan memberi tenaga kepada sel.
-->Phytocol pula membantu menghalang kolestrol di dinding salur darah. Memang sesuailah diambil kalau badan tinggi kolestrol.
--Alfalfa pula bersifat tinggi alkali yang berupaya meneutralkan asid dalam darah hasil daripada pemakanan yang tak sihat dan tak seimbang. (persekitaran kita ni berasid yang menyumbang kepada pembiakan sel kanser.  Eiii takutnya)

Detoks usus pula biasanya kita ambil HERBLAX atau PEPPERMINT GINGER PLUS.  Memang mantap ambil dua-dua ni untuk detoks usus.

Tapi yang paling istimewanya...bulan ni promo VIVIX dengan Alfalfa.  Memang berbaloi.

Jom, jom.  Bulan ni kita detoks dulu, bulan depan kita start ambil vitamin untuk kurus/kecantikan/penyusuan dll.







Kalau nak vitamin-vitamin untuk detoks ni, hubungi saya je ye.  Saya boleh pos terus ke satu Malaysia.  Bagi yang duduk area Gelang Patah, Kota Iskandar, Johor Bahru dan Ulu Tiram, nak COD pun boleh, nanti saya aturkan.

Tak elok ye simpan bahan-bahan buangan yang badan tak perlu.  Tu yang timbul macam-macam penyakit lain.

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi 
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage