Ahad, 30 November 2014

MASALAH PCOS

Assalamualaikum.

Biasa dengar PCOS?  PCOS adalah singkatan daripada Polcystic Ovary Sindrome/Sindrom Polisistik Ovari (PCOS).  Salah satu penyakit yang disebabkan oleh haid yang tidak teratur. Dan, wanita dengan PCOS biasanya mengalami berat badan berlebihan, haid tidak teratur, petanda berlebihan hormon androgen (kulit berminyak dan berjerawat, rambut berlebihan pada kawasan misai dan janggut), serta masalah kesuburan. Mereka juga menghadapi risiko mendapat penyakit kencing manis dan penebalan lapisan endometrium secara berterusan.

Biasanya doktor akan memberikan hormon estrogen dan progesteron yang bertujuan mengembalikan semula haid kepada wanita tersebut dalam bentuk pil.  Pil ini akan bertindak seperti hormon yang membantu merangsang penebalan dan pematangan lapisan endometrium (lapisan paling dalam  uterus).

Oleh itu, para wanita hendaklah mengambil berat dan perhatian jika menghadapi masalah haid tidak teratur.  Salah satu cara yang membantu untuk mengembalikan kitaran haid agar lebih teratur, ambillah GLA Complex Shaklee, yang membantu mengawal selia hormon  lelaki dan wanita.  Bukan itu sahaja, bagi yang konsisten mengamalkan GLA Complex ni akan mendapati kulitnya akan lebih cantik.  Manfaat lain GLA Complex boleh lihat di pautan ini ye. klik aje


 sumber info:  di sini



>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage