Isnin, 20 Oktober 2014

BARU 2 HARI DAH DAPAT 8 OZ? APA RAHSIANYA?

 
Ramai ibu-ibu yang pernah mengalami susu merudum, tapi tetap bertekad untuk menyusukan si kecil sepenuhnya…alhamdulillah, yang penting niat dan tekad mesti ada.
 
Pernah check tak sebab apa susu merudum?  Antaranya, si ibu stress, kurangnya mengambil air masak/putih 3 liter sehari, pemakanan yang kurang seimbang, waktu mengepam yang tak konsisten dan mungkin juga kurangnya sokongan dari ahli keluarga.
 
Tarik nafas dalam-dalam, ingat kembali, kita menyusukan si kecil pun tak mengambil masa yang lama, dua tahun je.  Dalam tempoh tu, macam-macam cabaran yang perlu kita lalui untuk mencapai matlamat penyusuan itu sendiri.  Yang pasti, susu ibu itu terhasil mengikut keperluan si kecil itu sendiri; mengikut perkembangan tumbesaran dan disesuaikan dengan keadaan persekitaran si manja membesar.
 
Ingat ya, komponen utama susu ibu adalah air.  Jadi, pastikan pengambilan air masak/putih secukupnya.  Sentiasa bawa bekalan air masak kat mana sahaja kita pergi.  Bila rasa haus, minumlah air masak berbanding air manis.
 
Banyakkan pengambilan makanan sunnah, antaranya, kismis, madu, kurma, habbatus sauda di samping pengambilan makanan yang seimbang dan dalam kuantiti yang mencukupi.
 
Teruskan berdoa dengan yakin dan teruskan mengepam setiap 3 jam ye.
 
Oh, ya.  Kat sini saya nak kongsikan beberapa testimoni pengambilan set bajet penyusuan Shaklee yang terdiri daripada Alfalfa dan ESP.  Alfalfa memang terkenal sebagai milkbooster dan ESP punya membekalkan 9 asid amino penting yang diperlukan tubuh di samping memberi rasa kenyang yang lebih lama bukan hanya untuk si ibu tetapi juga untuk si manja.
 

Lebih Bertenaga dan Cergas
 
      
 
 
Walau sedang berpuasa, hasil perahan tetap meriah

 
Susu jadi pekat dan bayi tidur lena
 



 
Memang best kan bila susu perahan meriah, stok banyak dan si manja dapat menikmati susu ibu sebaiknya.
 
Teruskan penyusuan susu ibu ye semua.  Saya doakan kita semua berjaya.  Amin.
 
Set Bajet Penyusuan ni bukan hanya bermanfaat kepada si ibu dan si kecil, ada banyak manfaat lagi… Pastinya, saya akan kongsikan dalam catatan yang akan datang.  So, stay tune.
 
Terima kasih semua.  Konsultasi dan tips menjayakan penyusuan saya sediakan untuk semua yang order dengan saya.

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage