Rabu, 15 Oktober 2014

APA ITU LECITHIN?

 Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Biasa sangat kan tengok gambar ni kat laman media sosial; facebook, twitter, instagram dll.  Inilah yang dipanggil Lecithin, si pemecah lemak terunggul.  Betul la, tak tipu.
 
Jom kita selusuri latar belakang Lecithin, produk yang sentiasa mendapat tempat di hati pengguna Shaklee terutama yang mengambil SET KURUS SHAKLEE.
 
 
Lecithin adalah pengemulsi semulajadi.  Akademi Sains Kebangsaan (The National Academy of Sciences) Amerika Syarikat, menetapkan bahawa kolina adalah penting dalam pemakanan kerana ia meningkatkan kesihatan otak, hati, sIstem kardiovaskular dan pembiakan.  Kolina adalah suatu komponen neuro-penghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.
 
Setiap kapsul dalam sebotol Lecithin membekalkan 530 milligram lesitin; termasuk 80 gram fosfatidilkolina dan 48 milligram fostatidilinositol.  Ianya diperolehi secara semulajadi daripada kekacang soya.
 
Dan, lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.
 
Sekarang kita perhatikan pula manfaat utama yang dihasilkan oleh Lecithin Shaklee:
 
  • Menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut lemak
 
  • Melindungi hati - menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak.  Juga membantu memulihkan kesihatan hati
 
  • Pemecahan lemak dan kolesterol - lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah, pengambilan tambahan membantu membantu mengemulsi dan metabolism lemak, kolesterol dan trigiliserid di dalam tubuh.
 
  • Pelangsingan - menghalang obesiti.  Pengambilannya dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.
 
  • Mencantikkan otot dan kulit - membentuk membrane sel, melembab dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan.
 
  • Membaiki alergi - menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah
 
  • Menghalang kejadian batu karang - 90 peratus batu karang terjadi dari kolesterol dan fungsi lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan seterusnya menyekat kejadian batu karang.
 
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.  Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembersihan sihat janin.
 
  • Menghalang tekanan darah tinggi - memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosclerosis, menggalakkan peredaran darah.
 
  • Memperbaiki prostat lelaki - kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan lecithin yang banyak.
 
  • Meringankan sembelit - lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.


Oh ya!  Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai lecithin, hubungi saya ye.  Konsultasi akan diberikan kepada anda setelah pembelian lecithin dibuat.  Jumpa lagi ye.






>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage