Jumaat, 6 Mac 2015

SOAL JAWAB TENTANG ESP

 Assalamualaikum.

Harini saya kongsikan Q&A mengenai ESP.  Jemput baca ye.

************************ 
Bila saya mewarwarkan promosi ESP Shaklee, ini adalah soalan yang biasa ditanya oleh customer.

Q1: ESP ni susu ke? Saya tak minum susu.
A1: Bukan, ESP bukan susu. ESP ni suplemen berasaskan soya tetapi dalam bentuk serbuk.


Q2: Adakah soya dalam ESP ni selamat untuk diminum?
A2: ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.


Q3: Kan ESP ni bukan susu, jadi ESP takde kalsium la ye?
A3: ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus.


Q4: Apa rasa ESP ni? Saya tak lalu soya.
Q4: Dah nama pun dibuat dari soya, mestilah rasa soya. Tapi ada beberapa cara nak 'lalukan' minum ESP. Kalau nak tau, kena beli dulu ye .


Q5: Berapa lama satu canister ESP ni boleh tahan?
Q5: Standard 2bulan satu canister. Tapi untuk peminat tegar ESP macam saya, satu canister boleh habis dalam 1bulan.


Q6: Boleh tak anak remaja saya minum ESP?
Q6: Boleh..bila da umur 2y++ da boleh ambil ESP, tapi saya galakkan untuk anak2 ambilkan mealshakes .


Q7: ESP ni halal ye?
Q7: Sudah tentu halal. Bukan ESP je yang halal. SEMUA PRODUK SHAKLEE halal dan ada sijil halal..


Q8: Satu canister ESP berapa harga dia?
Q8: Satu canister RM150.


Okay..ada soalan lagi nak tanya?? InsyaAllah saya akan jawabkan.

* nota kaki: Dari dulu sewaktu old packing sampai la new packing ESP, saya memang peminat tegar ESP.

terima kasih  FATIN atas perkongsian

 *************

Kalau anda nak cuba ESP ni, boleh hubungi saya terus.  Saya target untuk 1 ESP 1 Keluarga.  Macam-macam manfaat dan khasiat bila kita konsisten amalkan ESP ni.  Jumpa anda nanti ye.
 

>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi 
>> FanPage: Sihat Sejahtera


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage