Jumaat, 4 Julai 2014

LEGAKAN LOYA/MUAL KETIKA HAMIL DENGAN ...

Tak semua orang berpeluang merasai loya/mual ketika hamil.  Terutamanya ketika awal-awal kehamilan.  Punca utama keadaan ini disebabkan rembesan hormon HCG yang tinggi.

Hormon HCG ~ ianya adalah sejenis Glikoprotein yang dihasilkan oleh plasenta semasa kehamilan.  Namun, sebelum plasenta belum terbentuk, hormon ini dihasilkan oleh sel-sel fungsi tropoblas.  Setelah usia kehamilan memasuki 12-13 minggu, barulah hormon HCG ini dihasilkan oleh plasenta.  Ianya bersifat mempertahankan korpus luteum, iaitu jaringan di ovari yang menghasilkan progestron.  Ia berfungsi memelihara/mempertahankan proses kehamilan.

Harapnya, ibu-ibu yang menghadapi masalah ni bersabar ye sepanjang proses kehamilan.  Ibu-ibu cubalah cara kat bawah ni untuk hilangkan loya tu...
  • amalkan makan madu, kurma, asam, mangga
  • kerap minum air halia (memang berkesan), 100plus, jus lemon, air masak
  • kerap makan walaupun tak lapar
  • elakkan dari menghidu bau-bauan yg kurang enak
  • berhenti fikir "rasa nak muntah"
  • banyakkan berehat dan tenangkan fikiran

Apa kata ibu-ibu cuba Peppermint Ginger Plus Shaklee ~ ia membantu melegakan mabuk, muntah dan hilang selera makan. Kombinasi ramuannya iaitu Pudina, Halia, Pokok Adas (fennal) dan cekur manis (anise) membantu mengurangkan rasa nak muntah /loya.


 
Selain tu, bagi mengekalkan kecergasan sepanjang kehamilan dan memastikan si manja yang bakal lahir mendapat nutrisi sepenuhnya, Set Kehamilan Shaklee paling sesuai diambil sepanjang proses kehamilan.
 
Jika nak dapatkan produk ni, hubungi saya ye.  Insya Allah, dengan hanya RM45.00, produk ini membantu ibu-ibu legakan loya tu. Konsultasi pengambilan Peppermint Ginger Plus akan saya berikan setelah pembelian di SINI dibuat.  Terima kasih....


>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage