Jumaat, 23 Mei 2014

PETUA ATASI RABUN

Mata kita memainkan peranan penting setiap masa.  Segala kerja banyak bergantung pada penglihatan.  Jadi, penglihatan yang baik tentunya datang dari mata yang sihat, boleh menjalankan fungsinya tak kira malam atau siang, di bawah terik matahari, silau cahaya dari kenderaan ataupun lampu.  Mata yang mendapat sumber makanan yang baik dan mencukupi pastilah dapat memberi manfaat pada pemiliknya.  Jadi, jagalah anugerah tersebut sebaik-baiknya.  
Vitamin A adalah vitamin yang sangat diperlukan oleh mata.  Kalau ada masalah rabun, petua ini sedikit sebanyak dapat membantu anda menambahbaik tahap penglihatan...
1.  Lazimkan membaca al-Quran setiap hari.  
Melihat al-Quran dapat pahala, apatah lagi membacanya.  Selain dapat memberi 'cahaya' kepada kediaman kita, mata juga mendapat nikmat bila dapat memudahkan kita membaca al-Quran.
2.  Makan betik
Ambillah betik atau apa jua buah-buahan setengah jam sebelum makan.  Ia membantu penghadaman makanan yang lebih baik dan cepat.  JANGAN ambil buah-buahan sebaik sahaja selepas makan, ia akan mendatangkan mudarat pulak nanti.  
3.  Amalkan makan lobak merah/minum air lobak merah
Lobak merah biasanya dijadikan ulam atau sayuran campur dalam masakan harian kita.  Lebih enak lobak merah dijadikan jus lobak dan ditambah susu.  Sedapnya...
4.  Minum air rebusan sawi
Tak pernah tahu?  Jom saya ajar caranya.  Ambil satu cekak sawi dan bersihkannya.  Rebus dengan 2 gelas air sehinga mendidih.  Minum setelah air sawi tu sejuk.  Amalkan 2,3 kali seminggu ya.
5.  Supplement Shaklee
Carotomax Shaklee memang dicipta khas untuk membaiki tahap penglihatan.  Ia juga dikenali sebagai vitamin A yang memang super power....


Insya Allah, ini adalah sebahagian daripada ikhtiar kita untuk memulihkan rabun. 
Ada apa-apa pertanyaan berkaitan supplement Shaklee, hubungi saya untuk maklumat lanjut ya.


>> Zahiti | 019 7051235
>> Perunding kesihatan dan kesejahteraan anda


produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage