Rabu, 21 Mei 2014

OMEGA GUARD PENYELESAIAN MASALAH BRONKITIS

Assalamualaikum
 
Bronkitis merupakan penyakit yang yang mana terjadinya peradangan pada selaput lendir yang ada di saluran bronkial paru-paru. Peradangan tersebut dapat menebal atau membengkak sehingga mengakibatkan penghidap penyakit ini mengalami batuk yang disertai dengan kahak dan desahan dan bahkan juga mengalami sesak nafas.
Penyakit bronkitis terbahagi kepada dua; iaitu, penyakit bronkitis akut dan penyakit bronkitis kronik. Penyakit bronkitis akut biasanya terjadi selama kurang lebih 3 minggu sedangkan penyakit bronkitis kronik boleh terjadi antara 3 bulan hingga 1 tahun, malahan 2 tahun.
 
Penyakit Bronkitis Definisi Penyebab dan gejala
Penyakit Bronkitis
Seseorang yang memiliki penyakit asma akan memiliki risiko penyakit bronkitis asma yang lebih besar dibanding orang sehat pada umumnya, penaykit bronkitis merupakan penyakit jangka panjang yang memerlukan tindakan perubatan. Penderita Penyakit Bronkitis ini kadang kala akan menghasilkan lendir di dalam saluran pernafasannya sehingga akan mengakibatkan sesak nafas, bahkan penghasilan lendir yang berlebihan  juga mampu mengakibatkan jangkitan saluran pernafasan akibat virus mahu pun bakteria.
Seorang perokok yang menghidap penyakit bronkitis akut akan mengambil masa lebih lama untuk sembuh berbanding dengan orang yang tidak merokok kerana rokok merosakkan sel-sel yang ada pada selaput lendir di saluran pernafasan. Bahkan seorang perokok yang menghidap penyakit bronkitis akut akan berubah menjadi penyakit bronkitis kronik jika tidak berhenti merokok dan tidak melakukan pemeriksaan kesihatan dengan teratur.
Ketika penghasilan lendir dalam saluran pernafasan berlebihan, ini memungkinkan paru-paru penghidap tersumbat. Paru-paru yang terganggu oleh lendir yang banyak akan mudah dijangkiti virus dan bakteri yang boleh masuk ke paru-paru dan mengakibatkan fungsi paru-paru terganggu atau bahkan mampu merosakkan saluran udara pada paru-paru yang dalam istilah medis disebut COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease).

Faktor Penyebab Penyakit Bronkitis

  • Jangkitan virus ataupun bakteri.
  • Pembesaran tonsil
  • Alergi/alahan
  • Disebabkan oleh sinus
  • Pencemaran akibat organik dan klorin.
  • Merokok yang terlalu banyak

Gejala Penyakit Bronkitis

  • Sering batuk yang disertai kahak dan lendir
  • Badan menjadi panas / demam tinggi
  • Sesak nafas seperti orang asma
  • Dada terasa sakit
  • Sering berpeluh sejuk.
  
Omega Guard Shaklee adalah disyorkan diambil oleh penghidap bronkitis ni.  Omega Guard Shaklee membantu kita meningkatkan tahap imun badan.  Seorang teman berkongsi kegembiraan bronkitis anaknya telah sembuh.

Anda menghadapi masalah yang sama?  Apa tunggu lagi, hubungi saya segera untuk mendapatkan konsultasi produk dan harga terbaik. 
 
**Omega Guard Shaklee boleh diambil oleh semua orang berusia 1 tahun dan ke atas.
 
>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
 >> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage