Ahad, 18 Mei 2014

8 CARA MENGENALI PENYAKIT MELALUI JARI DAN CARA MENGATASINYA




Mari kita lihat dengan lebih mendalam cara mengenali penyakit melalui jari dan tapak tangan.  Ramai yang tak ambil pusing pun kan samada kesihatan diri baik ataupun tidak.  Jom selusuri beberapa perkara yang penting untuk kita ketahui tentang kesihatan kita:


1- Sistem Dalaman Wanita



Cara untuk mengetahui sistem dalaman wanita anda ialah dengan melihat pada jari kelingking anda. Kalau jari kelingking anda meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim anda jatuh.
 

  • Anda boleh mengambil GLA Complex untuk mengatur kembali haid dan mengatasi masalah senggugut ketika haid.
  • Untuk masalah keputihan pula anda disyorkan untuk mengambil Alfalfa.

2- Sembelit





Cuba pula anda lihat pada ruas jari-jari anda.  Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik. Perkara ini boleh menyebabkan badan mudah dijangkiti sembelit.
Untuk anda yang menghadapi sembelit boleh mengambil HerbLax dan Alfalfa untuk melegakan sembelit yang anda hadapi.



 3- Banyak Angin Dalam Badan




Kemudian, cuba periksa pula tapak tangan anda.  Kalau tapak tangan berbintik maknanya ada masalah angin. Anda yang suka marah-marah, mungkin banyak angin dalam badan. Sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin.

Senang jer nak bagi buang angin dalam badan anda tu.  Amalkanlah Peppermint Ginger Plus.  Memang melegakan dan nyaman sekali.


4- Kanser
 

 
Masalah tapak tangan berpeluh atau lembab? Itu tandanya badan kita mudah diserang sel-sel kanser.
Anda mengalami masalah ini ? Lebih baik kita mencegah dari merawat kan..Bersegeralah mengamalkan pengambilan vitamin yang betul. Vitamin yang disyorkan adalah Vivix, ACE (Carotomax, Vita-C, Vita E), Garlic, Ostematrix, B Complex.

 
5- Gastrik 



Cuba lihat perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastrik.
Simptom-simptom yang dikenali pasti adalah anda cepat letih, mudah lapar dan selalu sakit di ulu hati. Ini adalah berpunca daripada jadual makan anda yang tidak menentu dan selalu mengambil makanan pedas.  Ini menjadikan kadar asid dalam perut anda bertambah dan menyebabkan anda senang mendapat gastrik..
 
Bagi mereka yang hendak mengatasi gastrik adalah disyorkan untuk mengambil ESP , Ostematrix dan Pepermint Ginger PLus.


6- Kelemahan pada Paru-Paru >> Resdung, Alergi, Asthma


                             



Anda cuba tengok jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru-paru. Antara simtom-simtomnya adalalah rambut gugur, buasir, kulit kepala kering, mata – hidung berair, kerap bersin, gigi berdarah, mudah letih, keputihan, bersin, cepat penat dan hidung kurang deria bau..



Anda tidak perlu bimbang kerana terdapat produk yang dapat menyelesaikan masalah ini.  Anda boleh mencuba dengan pengambilan Vitamin C, B Complex dan Alfalfa  sahaja.

7- Stress





Untuk mengetahui adakah anda sedang mengalami stress, cuba anda tengok urat biru/hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..

Jika anda memang menghadapi stress dalam kehidupan anda apa tunggu lg ...Atasilah stress anda dengan mengambil vitamin B Complex..Jika anda tidak mengatasinya anda mungkin akan mengundang penyakit lain


8- Anda seorang yang sihat
   



Sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada kuku ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat.  InsyaAllah.



Jika anda hanya ingin kekal sihat, anda boleh mengambil Vitamin B Complex, Vitalea Iron Formula, Ostematrix, dan Vitamin C...


Ada satu pepatah sering menyebut , kalau kita hilang harta kita akan rasa kehilangan sesuatu. Tapi kalau kita kehilangan kesihatan, kita akan rasa kehilangan segala-galanya.

Jadi kesimpulannya di sini, kesihatan itu lebih berharga daripada harta kerana kesihatan itu tidak boleh di tukar ganti dengan harta mahupun dengan wang ringgit. Jadi jagalah kesihatan ketika ia masih ada .Kalau dah hilang kesihatan nanti , harta banyak tinggi menggunung pun dah tak memberi erti.

Jika terdapat tanda-tanda seperti di atas bersegeralah anda untuk mencegah dan mendapatkan rawatan. Jangan tunggu lagi mencegah lebih baik dari merawat..
Semoga segala perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada anda semua...


Nak order?  Jangan segan, sms/WA je saya |  019 7051235.  Penerangan yang lebih terperinci nanti saya beri ye.  

Nak dapat harga Ahli?  Jom saya kongsikan caranya. 
>> Zahiti | 019 705135 
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda 
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi 
>> FanPage: Sihat Sejahtera 

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage