Isnin, 3 November 2014

KONSISTENLAH

Assalamualaikum

Saya akui saya memang tak suka ambil ubat kalau demam, selesema atau apa jelah berkaitan dengan masalah kesihatan.  Antara sebabnya, saya tak nak badan saya dipenuhi dengan ubat yang boleh memberi kesan yang buruk pada diri saya pada masa akan datang terutamanya bila dah tua nanti (InsyaAllah jika dipanjangkan usia).


Jadi, sebelum-sebelum ni memang saya tak ambil pusing pasal apa sahaja supplement atau vitamin yang banyak dijual di pasaran.  Iyalah, saya ni dok fikir vitamin ni mahal dan hanya orang tertentu dan banyak duit aje mampu membelinya kan.  Nak maintain beli vitamin lagi, banyak nak kena peruntukkan untuk tujuan tu je.  So, memang takdelah saya nak membeli vitamin, baik belanja beli benda lain.
 
 
Nak ditakdirkan saya berkenalan dengan supplement ni bila saya risau susu badan saya semakin sikit.  Nak memenuhi demand and supply untuk anak saya yang pada masa tu usianya 8 bulan.  Bermulalah episod saya meng'google' cara/kaedah untuk meningkatkan pengeluaran susu badan.  Saya memang dah bertekad untuk menyusukan anak saya secara eksklusif at least sampai usianya 2 tahun.  Google punya google, saya jumpa banyak kaedah untuk meningkatkan pengeluaran susu badan sama ada melalui petua orang lama mahupun melalui pengambilan supplement.
 
 
Lama jugak saya menelaah keberkesanan pengambilan supplement terutamanya produk Shaklee.  Saya juga buat perbandingan melalui penulisan pengedar-pengedar Shaklee dan juga berhubung dengan mereka melalui SMS je...hihihi....segan la nak telefon.  Akhirnya saya diberi ruang untuk mencuba produk Shaklee iaitu Alfalfa.  Harga pun berbaloi tapi bila fikir banyak tu dalam satu botol ada 330 biji.  Boleh ke aku makan dan konsisten amalkan setiap hari tanpa culas.
 
 
Dah buat pelaburan, mestilah kita nakkan hasilnya betul tak?  Dapat je bungkusan Alfalfa, terus try makan berdasarkan maklumat pemakanan yang diberikan.  Saya beli dari mentor hebat... Master Coordinator Farah Alias (sekarang ni dialah upline saya).  Konsisten makan seminggu, Alhamdulillah, pengeluaran susu bertambah lancar.  Dan bukan itu aje yang saya dapat, keputihan yang saya alami bertambah baik dan terus hilang.  Setiap pagi lepas bangun je, memang akan terus buang air besar.  Hebat penangan Alfalfa ni.
 
 
Peringkat permulaan ambil supplement Alfalfa Shaklee ni, memanglah susah saya nak konsisten makan.  Tapi bila fikir balik, dah beli, jangan membazir, tak elok tu.  Jadi, saya pun teruskan pengambilan Alfalfa setiap hari without fail.  Memang terasa perbezaan yang positif dalam badan.  Bangun pagi pun senang aje dan rasa mencucuk-cucuk kat tapak kaki setiap kali bangun tidur pun hilang.
 
 
Tak habis lagi saya ambil Alfalfa, saya cuba pulak Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee bagi menambah nilai pada tubuh saya dan tentunya untuk pengeluaran susu ibu yang lebih baik.  Pastu saya ambil pulak full set untuk breasfeeding....  Sampailah sekarang, dah banyak produk Shaklee yang saya ambil dan semuanya Alhamdulillah, memang serasi dengan saya serta memberi kesan yang positif. 
 
 
Bila dah rasa kesan yang positif kat badan sendiri, saya promote pulak pada family saya dan kawan-kawan.  Dan, pastinya suami dan anak-anak pun saya beri supplement Shaklee yang bersesuaian dengan mereka.
 
 
Itulah untungnya bila makan supplement Shaklee ni, kita tekankan konsep U-S-B ~ Use, Share, Build.
 
 
Kalau anda semua berhajat nak mencuba supplement Shaklee, bolehlah borak-borak dengan saya.  Nanti saya kongsikan dengan anda apa yang sesuai untuk anda.
 




>> Zahiti | 019 705135
>> Perunding Kesihatan dan Kesejahteraan Anda
>> FB: Zahiti Muhammad Hamdi
>> FanPage: Sihat Sejahtera

produk ini bertujuan membantu anda meningkatkan tahap dan taraf kesihatan anda....ianya sentiasa selamat, berkesan dan dijamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nRelate Posts and Homepage